Szanowni Państwo,
W związku z prośbami Partnerstw dotyczącymi zmiany procedury rozliczania wniosków o płatność w odniesieniu do dokumentów zbiorczych (not lub faktur), za pomocą których Partnerzy rozliczają się z Administratorami informujemy, co następuje:
Podtrzymując zasadę, iż stwierdzona nieprawidłowość nawet w jednym dokumencie składowym noty lub faktury zbiorczej powoduje odrzucenie jej w całości, proponujemy aby Partnerzy zamiast jednego dokumentu zbiorczego obejmującego wydatki z kilku miesięcy - wystawiali miesięczne dokumenty zbiorcze, czyli na przykład przy rozliczeniu kosztów za okres 5 miesięcy należy wystawić pięć odrębnych miesięcznych not (faktur) zbiorczych zamiast jednej.
W takiej sytuacji odrzucenie jednego dokumentu zbiorczego będzie dotyczyło wydatków poniesionych przez Partnera tylko w danym miesiącu, a nie tak jak dotychczas - w dłuższym okresie rozliczeniowym.
Powyższe rozwiązanie ma charakter tymczasowy, testowy - jeżeli praktyka okaże się satysfakcjonująca dla wszystkich zainteresowanych stron, dokonamy definitywnej zmiany procedury.
W związku z tym, że zakończono realizację umowy zawartej 5 czerwca 2006 pomiędzy Fundacją Fundusz Współpracy (FFW) a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego (MRR), pragniemy poinformować, że od dnia 1 stycznia 2009 Fundacja nie pełni już funkcji Krajowej Struktury Wsparcia realizującej zadania pomocy technicznej, o których mowa w Programie Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
więcejZapraszamy do zapoznania się z nową wersją "Wytycznych dotyczących zamknięcia pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PIW EQUAL dla Polski 2004-2006".
więcejKrajowa Struktura Wsparcia informuje, że w związku z koniecznością ustalenia ostatecznego stanu nierozliczonych środków z lat ubiegłych oraz windykacji do końca 2008 roku należności wynikających z nierozliczonych dotacji, począwszy od dnia 2-go grudnia 2008, Instytucja Zarządzająca EQUAL nie będzie akceptować korekt oświadczeń w sprawie wydatków rozliczonych we wnioskach o płatność.
więcej