Szanowni Państwo.
W celu usprawnienia i przyspieszenia weryfikacji wniosków o płatność Krajowa Struktura Wsparcia dokonuje na bieżąco przeglądu i analizy najczęściej występujących problemów w zakresie dokumentowania wydatków ponoszonych przez Partnerstwa.
Jednym z takich problemów jest dokumentowanie transakcji zakupu towarów i usług, za które dokonano płatności gotówką.
Po konsultacji z Instytucją Zarządzającą informujemy, że w przypadku zakupu towarów i usług, za które dokonano płatności gotówką, właściwym i wystarczającym dokumentem jest faktura (rachunek), na której powinno być napisane „zapłacono gotówką" z odpowiednią datą oraz podpisem i pieczątką wystawcy faktury.
Jeśli na fakturze brak któregokolwiek z tych elementów niezbędny jest dodatkowy dokument: raport kasowy, dowód KW albo wyciąg bankowy.
W związku z tym, że zakończono realizację umowy zawartej 5 czerwca 2006 pomiędzy Fundacją Fundusz Współpracy (FFW) a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego (MRR), pragniemy poinformować, że od dnia 1 stycznia 2009 Fundacja nie pełni już funkcji Krajowej Struktury Wsparcia realizującej zadania pomocy technicznej, o których mowa w Programie Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
więcejZapraszamy do zapoznania się z nową wersją "Wytycznych dotyczących zamknięcia pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PIW EQUAL dla Polski 2004-2006".
więcejKrajowa Struktura Wsparcia informuje, że w związku z koniecznością ustalenia ostatecznego stanu nierozliczonych środków z lat ubiegłych oraz windykacji do końca 2008 roku należności wynikających z nierozliczonych dotacji, począwszy od dnia 2-go grudnia 2008, Instytucja Zarządzająca EQUAL nie będzie akceptować korekt oświadczeń w sprawie wydatków rozliczonych we wnioskach o płatność.
więcej