Szanowni Państwo,
Na podstawie ustaleń podjętych w toku prac Zespołu Naprawczego PIW EQUAL - Krajowa Struktura Wsparcia opracowała propozycję dotyczącą ograniczenia liczby dokumentów przedstawianych wraz z wnioskami o płatność. Zaznaczamy jednakże, że jest to propozycja rozwiązania, które Partnerstwa mogą zastosować (w całości) lub pozostać przy dotychczasowym trybie dokumentowania wydatków rozliczanych w przedstawianym wniosku o płatność. Wybór należy do Państwa.
W proponowanym rozwiązaniu zmniejszamy liczbę rodzajów dokumentów obowiązkowo przedkładanych wraz z wnioskiem o płatność z 45 do 27 - zgodnie z załączonym wykazem.
W szczególności zwracamy uwagę na fakt, że przyjmując do realizacji proponowane rozwiązanie - Partnerstwa nie będą musiały każdorazowo przedkładać dokumentów: ZUS DRA, PIT - 4 oraz wyciągów bankowych związanych z tymi płatnościami, a także oświadczeń dotyczących zapłaty za osoby zatrudnione w PIW EQUAL. Zamiast tego, Partnerstwa będą zobowiązane dwa razy w roku tj. do dnia 10 stycznia i do dnia 10 lipca każdego roku - przedstawić zaświadczenia z ZUS i Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z płatnościami odpowiednio: składek i podatku.
Niektóre z dotychczas wymaganych oświadczeń mogą być zastąpione opisami na odpowiednich dokumentach podstawowych (na przykład oświadczenie o sposobie rozliczenia kwoty kwalifikowanej zastępuje się opisem na odpowiednim dokumencie, którego to rozliczenie dotyczy).
Ponadto proponujemy, aby Partnerstwa nie załączały do wniosku o płatność dziewięciu rodzajów dokumentów (w tym na przykład kart czasu pracy), a ich weryfikacja przez pracowników KSW nastąpi w toku kontroli na miejscu.
W załączeniu do niniejszego komunikatu znajduje się szczegółowy wykaz rodzajów dokumentów: wymaganych przy rozliczeniu wniosku o płatność, zastąpionych opisem na dokumencie podstawowym, zastąpionych zaświadczeniami z ZUS i US dwa razy w roku, wymaganych do przedstawienia tylko w czasie kontroli na miejscu. Prosimy o dokładne zapoznanie się z tym wykazem, w przypadku wątpliwości - zwrócenie się do KSW o dodatkowe wyjaśnienia.
Jeszcze raz zaznaczamy, iż jest to rozwiązanie nieobowiązkowe, ale proponowane w celu ułatwienia Partnerstwom przygotowania dokumentacji do wniosków o płatność i przyspieszenia procedury rozliczania wydatków ponoszonych w toku realizacji projektów PIW EQUAL.
Proponowane rozwiązanie można stosować do wniosków przedkładanych już od dnia 1 marca 2006 r.
W związku z tym, że zakończono realizację umowy zawartej 5 czerwca 2006 pomiędzy Fundacją Fundusz Współpracy (FFW) a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego (MRR), pragniemy poinformować, że od dnia 1 stycznia 2009 Fundacja nie pełni już funkcji Krajowej Struktury Wsparcia realizującej zadania pomocy technicznej, o których mowa w Programie Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
więcejZapraszamy do zapoznania się z nową wersją "Wytycznych dotyczących zamknięcia pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PIW EQUAL dla Polski 2004-2006".
więcejKrajowa Struktura Wsparcia informuje, że w związku z koniecznością ustalenia ostatecznego stanu nierozliczonych środków z lat ubiegłych oraz windykacji do końca 2008 roku należności wynikających z nierozliczonych dotacji, począwszy od dnia 2-go grudnia 2008, Instytucja Zarządzająca EQUAL nie będzie akceptować korekt oświadczeń w sprawie wydatków rozliczonych we wnioskach o płatność.
więcej