Zadania dla KST na lata 2007-2008
				1. Wypracowanie nowego podziału KST według: grup docelowych lub wspólnych obszarów problemowych ze względu na zawartość rezultatów. Zgodnie z opinią wielu członków KST wydaje się wskazane odejście od podziału tematycznego, który obowiązywał w KST w pierwszym okresie ich funkcjonowania, podczas identyfikowania, analizy, oceny i rekomendowania rezultatów do Działania 3. 
- przygotowanie koncepcji podziału KST na zespoły problemowe tak, by ich nowa struktura pozwalała na swobodne przemieszczanie się PRR pomiędzy różnymi zespołami tematycznymi 
- omówienie propozycji podziału KST na zespoły problemowe z przewodniczącymi KST A, D, F, G, I, 
- skonsultowanie propozycji podziału KST na zespoły problemowe z członkami KST (dyskusja w ramach pierwszych obrad plenarnych KST w 2007), 
- powołanie dodatkowych przewodniczących i sekretarzy dla zespołów problemowych KST. 
2. Zaktualizowanie i uzupełnienie strategii tematycznych dla zespołów problemowych KST o zadania związane z monitorowaniem i analizą procesu tworzenia rezultatów w poszczególnych PRR, identyfikacją „dobrych praktyk" oraz wypracowaniem wspólnych metod i form mainstreamingu. 
- praca w zespołach tematycznych KST nad aktualizacją i uzupełnieniem strategii tematycznych, 
- przyjęcie strategii tematycznych przez członków zespołów problemowych KST, 
- opracowanie planów działania na lata 2007-2008 dla zespołów problemowych KST przez Przewodniczących i Sekretarzy zgodnie z celami określonymi w strategiach tematycznych, 
- uwzględnienie w programie działania zespołów problemowych KST spotkań na poziomie regionalnym oraz w siedzibach PRR. 
3. Opracowanie działań na poziomie Sekretariatu KST/ KSW/ IZ ułatwiających zespołom problemowym KST wykonywanie zadań z zakresu mainstreamingu. 
- ułatwianie kontaktów z decydentami (zapraszanie na posiedzenia zespołów problemowych KST polityków, ministerialnych urzędników wysokiego szczebla, członków Komisji Trójstronnej, partnerów społecznych itp.) 
- organizowanie seminariów tematycznych z udziałem krajowych i zagranicznych ekspertów. Niektóre tematy zgłaszane przez PRR: przejście z EQUAL do nowego 1
- okresu programowania; wykorzystanie „dobrych praktyk" z EQUAL w Kapitale Ludzkim 2007-2013; jak pracować w grupach partnerskich (warsztaty); zasady i stosowanie empowerment w projektach; równość szans i równość płci w nowym okresie programowania, 
- prowadzenie forów dyskusyjnych dla poszczególnych grup problemowych, 
- prowadzenie kalendarza wydarzeń mainstreamingowych. 
Założenia ogólne dla planu pracy KST 
Plan pracy zakłada podział działań na 3 rodzaje (poziomy), w zależności od charakteru uczestników poszczególnych typów działań. 
Poziom 1: Działania horyzontalne (przekrojowe, dla wszystkich PRR, wszystkich KST i wszystkich ekspertów) 
Poziom 2: Działania KST (rozumianych jako KST wg nowego podziału tematycznego) 
Poziom 3: Działania grup tematycznych w ramach KST (działania grup tematycznych mogą być z powodzeniem podejmowane na poziomie całych KST, jednak decyzję w tej sprawie należy zostawić członkom danej KST) 
Plan pracy dla poszczególnych poziomów 
Działania horyzontalne: 
- wypracowanie i uzgodnienie nowego podziału i składu KST; 
- organizacja spotkań / konferencji / seminariów: 
- organizacja posiedzeń Sieci w regionach i siedzibach projektów; 
- mainstreaming horyzontalny, 
- identyfikacja dobrych praktyk; 
- ogłoszenie konkursu na dobre praktyki; 
- organizacja szkoleń zgodnie z zapotrzebowaniem członków Sieci; 
- zlecanie lub/i przygotowywanie ekspertyz; 
- podejmowanie wspólnych inicjatyw legislacyjnych. 
Działania KST: 
- organizacja posiedzeń plenarnych KST (w tym posiedzenia inauguracyjnego i końcowego) oraz organizacja posiedzeń plenarno-grupowych (np. 1 dzień spotkanie plenarne całej KST, drugi dzień posiedzenia w podgrupach), a w ramach tych spotkań: 
- aktualizacja strategii tematycznej i jej uzupełnienie o zadania związane z monitorowaniem i analizą procesu tworzenia rezultatów w poszczególnych PRR, identyfikacją dobrych praktyk oraz wypracowaniem wspólnych metod i form mainstreamingu; 
- powołanie grup tematycznych, ustalenie i zatwierdzenie ich składu;
- prowadzenie i aktualizacja strony www danej KST; 
- prowadzenie i aktualizacja bazy danych istotnych wydarzeń, prowadzonej na www dla każdej KST; 
- redakcja i publikacja biuletynów KST. 
Działania grup roboczych: 
- organizacja posiedzeń plenarnych grup roboczych; 
- organizacja posiedzeń grupowo - plenarnych (np. 1 dzień spotkanie plenarne całej KST, drugi dzień posiedzenia w podgrupach); 
- organizacja spotkań i posiedzeń tematycznych z udziałem ekspertów krajowych (zewnętrznych w stosunku do grupy roboczej), polityków, ekspertów zagranicznych itp; 
- organizacja wizyt studyjnych w PRR; 
- zlecanie przeprowadzania ekspertyz i badań podmiotom i ekspertom zewnętrznym; 
- opracowywanie artykułów do biuletynów KST; 
- opracowywanie propozycji rozwiązań prawnych w danym obszarze tematycznym. 
Działania informacyjne 
Działania usprawniające przepływ informacji będą podejmowane głównie w odniesieniu do działań horyzontalnych prowadzonych w ramach KST (zgodnie z podziałem wyżej zaproponowanym): 
- prowadzenie jednej, wspólnej dla wszystkich KST bazy adresowej PRR, ekspertów i sekretarzy; 
- wysyłanie, przy okazji organizacji każdego wydarzenia horyzontalnego, programu, materiałów, prezentacji, publikacji, listy adresowej uczestników, do wszystkich osób znajdujących się we wspólnej bazie KST, niezależnie od tego czy dana osoba uczestniczyła w danym wydarzeniu, czy też nie; 
- utworzenie i aktualizacja miejsca wydzielonego dla działań horyzontalnych na www dla KST; 
- prowadzenie (dla poziomu każdej KST) ewidencji udziału PRR danego PRR w wydarzeniach horyzontalnych. 
Podjęcie powyższych działań zagwarantuje PRR możliwość wyboru i udział w najbardziej interesujących, dla danego PRR, wydarzeniach. Sekretarze będą występować jako osoby promujące i zachęcające PRR do udziału w działaniach horyzontalnych. Przepływ informacji będzie zapewniony dzięki wspólnej bazie adresowej i wspólnemu, wydzielonemu miejscu na stronach www.