Opracowany model opiera się na zastosowaniu tzw. czeladniczego trybu przygotowania lub przekwalifikowania zawodowego wobec różnych branż (niekoniecznie rzemieślniczych) oraz beneficjentów (niezależnie od wieku i płci). Edukacja zawodowa skupia się przede wszystkim na zdobywaniu konkretnych, poszukiwanych na rynku pracy umiejętności, określonych na podstawie monitoringu potrzeb pracodawców i lokalnych rynków pracy. Dzięki zastosowaniu rezultatu bezrobotni mogą poznać specyfikę danej działalności zawodowej, nawiązać kontakty w branży, a w efekcie podjąć stałe zatrudnienie.
więcej4 czerwca 2009 roku odbyły się posiedzenia Komitetu Monitorującego Program Rozwój Zasobów Ludzkich i Komitetu Monitorującego Program Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, które były okazją do sporządzenia podsumowań.
więcejMinisterstwo Rozwoju Regionalnego ogłosiło piąty nabór ekspertów powoływanych w celu oceny projektów realizowanych w ramach programów operacyjnych na lata 2007 - 2013. W ramach tego naboru o wpis na listę ekspertów mogą ubiegać się m. in. kandydaci na ekspertów w dziedzinie Współpraca ponadnarodowa w obszarze kapitału ludzkiego.
więcej