Końcowy generator wniosku płatniczego dotyczący działania 2 musi być złożony nie póżniej niż 31.05.2008 r. gdzie w pozycji 22 nalezy wpisać wartość naliczonych odsetek bankowych. Odsetki bankowe za kwiecien, maj zostaną dopisane do konta bankowego w dniu 30.06.2008 (naliczanie kwartalne). Proszę o informację, czy wykazane w generatorze odsetki bankowe wg. stanu na dzień 31.03.2008 będą zapisem prawidłowym.
Wniosek o płatność końcową powinien być złożony do końca 31 maja br i powinien uwzględniać zarówno wszystkie poniesione wydatki, jak i uzyskane przychody. W opisanym przypadku nie jest możliwe uwzględnienie we wniosku przyszłych przychodów z tytułu odsetek, a zatem Beneficjent powinien:
1. Pracownik pracował w miesiącu marcu 2008 na podstawie umowy cywilno-prawnej, czy możemy wystawić mu rachunek oraz zapłacić za wykonaną pracę z datą na początku m-ca kwietnia 2008r, czy ten koszt zostanie uznany za kwalifikowalny?
2. Na podstawie umowy zawartej z firmą na opracowanie i wydruk biuletynu promującego PRR "MAYDAY", ostatni wydruk biuletynu nastąpi pod koniec m-ca marca 2008, czy wystawiona w miesiącu kwietniu 2008r. faktura za wykonane prace zostanie uznana za kwalifikowalną?
W nawiązaniu do Komunikatu 178 ograniczającego warunki możemy, niezależnie od zatrudnienia na umowę o pracę w ramach "przyznanych etatów" zatrudnić w ramach umowy zlecenia na okres 2 miesięcy osoby, które dotychczas wykonywały prace na rzecz projektu, a których zatrudnienie w ograniczonym zakresie jest nadal niezbędne? Dotyczy to m.in. osoby odpowiedzialnej za organizację zadań, w związku z realizacją ustawy o zamówieniach publicznych. Księgowa Danuta Gulko
W związku z analizą wykonania budżetu, stwierdzilismy, że nieprawidłowo zakwalifikowano we wniosku o płatność do kat. III wydatki, które powinny być w kat. IV. Prosimy o informację czy istnieje obowiązek korekty przyjętego już wniosku o płatność i w jakiej formie należy dokonać korekty ( pisemna informacja czy również storno zapisu w generatorze, który nie uwzględnia zapisów ze znakiem minus.) Danuta Gulko - księgowa
Pytanie odnośnie tworzenia wniosku o płatność w generatorze wniosków. A mianowicie w rubryce "wniosek za okres" należy wpisać okres w jakim przypada kolejna transza środków czyli np. 2007.03.01 do 2007.03.31 (zgodnie z harmonogramem płatnośc powinna przypadać w marcu) jednak dokumenty rozliczeniowe dotyczą wczesniejszych okresów. I tak przy walidacji wniosku pojawia się komunikat: "zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte wnioskiem - poszczególne daty zapłaty nie powinny być wcześniejsze niż początkowa "data okresu" i późniejsze niż końcowa data okresu, za który przedstawiany jest wniosek (pkt. 1) numery lp wierszy zawierających ostrzeżenia...). Kolejne ostrzeżenie jakie wyskakuje przy walidacji wniosku to: " tabela uzyskany przychód w okresie objętym wnioskiem została niewypełniona". Partnerstwo nasze nie osiąga przychodów (wpisanie kwoty 0,00 nie pomaga). Jak wypełnić wniosek aby walidacja przeszła pomyślnie i nie było żadnych ostrzeżeń.
Wymienione ostrzeżenia pojawiają się w każdym WBOP, rzadko zdarza się aby wszystkie dokumenty zawarte we wniosku pochodziły z okresu, w którym akurat przypada kolejna transza płatności. Walidacja wniosku polega na usunięciu błędów (czerwone wykrzykniki), natomiast ostrzeżenia (żółte wykrzykniki) mogą i będą się pojawiać praktycznie zawsze i nie należy się tym martwić, nie mają one żadnego wpływu na proces "akceptacji" wniosku. Pole "tabela uzyskany przychód w okresie objętym wnioskiem została niewypełniona" należy pozostawić niewypełnione jeżeli faktycznie partnerstwo nie wygenerowało żadnego zysku.
W związku z pojawieniem się na stronie Ministerstwa Finansów nowego Generatora Wniosków nr 1.0.1.26 chciałabym się dowiedzieć w której wersji generatora wniosku 1.0.1.25 czy 1.0.1.26 należy sporządzić najbliższy wniosek o płatność?
Zawsze należy stosować aktualną (najnowszą) wersję Generatora Wniosków. Kolejne wersje Generatora powstają po usunięciu zauważonych błędów.
Z jaką osobą należy skontaktować się w KSW celem otrzymania czystego wniosku do Generatora?
W celu otrzymania pliku (umowy wyeksportowanej z bazy SIMIK) należy się skontaktować z Opiekunem projektu. Następnie pobrać Generator Wniosków Płatniczych (GWP) ze strony internetowej Ministerstwa Finansów.
Czy Partnerzy mają składać do Administratora wnioski o płatność wypełnione w Generatorze, czy też w sposób w jaki było to robione do chwili obecnej czyli w Excelu? Istnieje bowiem zapis w umowie iż Partnerzy mają się rozliczać z Administratorem w sposób taki jak Administrator z Instytucją Wdrażającą. Czy Partnerzy mają składać do Administratora wniosek o płatność w wersji GWP czy Excel?
Z uwagi na to, że system SIMIK wymaga jedynie wczytania wniosków o płatność funkcjonujących pomiędzy KSW a Administratorem, to sposób przekazywania wniosków pomiędzy Partnerami a Administratorem zależy od uzgodnień pomiędzy tymi podmiotami. Najnowsza wersja Generatora Wniosków Płatniczych posiada funkcję eksportu do Excel’a tab. 20 i jest już dostępna na stronach Ministerstwa Finansów. Odpowiednio do przyjętego rozwiązania należałoby utrzymać lub zmienić wspomniany zapis w umowie dotyczący tożsamości sposobu rozliczania pomiędzy Partnerem a Administratorem oraz Administratorem a KSW.
Czy we wnioskach o dofinansowanie Działania 3 tworzonych za pomocą Generatora Wniosków należy podawać dane wszystkich Partnerów?
Po uzgodnieniu z Instytucją Zarządzającą informujemy, iż we wnioskach o dofinansowanie Działania 3, tworzonych za pomocą Generatora Wniosków, w punktach: 2.2 i 2.5 (w zależności od opcji wybranej w punkcie 2.1) wniosku należy podawać dane dotyczące wszystkich Partnerów przewidzianych do realizacji Działania 3.
Rozwiązanie powyższe nie jest zgodne ze wzorem wniosku o dofinansowanie Działania 3 – niemniej jednak prosimy o jego stosowanie. Wyjaśniamy, iż wzory wniosków o dofinansowanie Działań zostały opracowane w czasie, gdy Instytucja Zarządzająca zakładała, że w systemie SIMIK będzie możliwy import danych dotyczących Partnerów z Działania 2 do danych dotyczących projektów realizowanych w Działaniu 3. Jednakże opóźnienia związane z wdrożeniem modułu EQUAL w SIMIK, a także koncentracja prac na korygowaniu funkcjonowania systemu przede wszystkim w odniesieniu do Działania 1 i 2 nie pozwoliły na terminowe zapewnienie powyższej funkcji systemu. Jej wdrożenie obecnie wymagałoby kilku tygodni pracy i dodatkowych nakładów – ten sam efekt można uzyskać poprzez odejście od instrukcji do pkt 2.2 i pkt 2.5 wniosku o dofinansowanie Działania 3 i podanie danych o wszystkich Partnerach przewidzianych do realizacji Działania 3.
Wobec powyższego prosimy o podawanie w punktach 2.2 oraz 2.5 wniosku o dofinansowanie Działania 3 danych dotyczących wszystkich Partnerów, którzy wezmą udział w realizacji Działania 3.