Czy w sytuacji gdy jeden Partner, który jest związany terminowo umową PRR do końca br. ale od pół roku nie wykonuje już żadnych zadań rzeczowych i finansowych w projekcie (zakończył zadania), odmówi podpisania aneksu do w/w Umowy PRR,to czy w zaistniałej sytuacji Administrator i pozostali Partnerzy mogą samodzielnie podpisać dokument co pozwoli na wystapienie do KSW o aneks umowy o dofinansowanie działania?
Czy możemy przekazać spółdzielni środki na dodatkowe zakupy na podstawie pisemnej zgody KSW i jednocześnie procedować z czasochłonną procedurą aneksowania DPA, czy tez dokonanie zakupów jest możliwe dopiero po podpisaniu aneksu DPA?
Czy spółka cywilna złożona właśnie z dwóch osób pełniących ww. funkcje i rozliczająca się na takich samych zasadach jak działalność osób fizycznych, w tym projekcie powinna również rozliczać się analogicznie i wystawiać Administratorowi faktury VAT za pełnione funkcje w ramach projektu? Czy w jakiś szczególny sposób należy udokumentować wypłacenie wynagrodzeń na konto osób pełniących ww. funkcje w projekcie, czy zgodnie z wolą tych osób a jednocześnie właścicieli pieniądze mogą pozostać na koncie spółki?
Forma rozliczeń pomiędzy Partnerem a Administratorem (faktura VAT, rachunek czy nota) powinna być ustalona w umowie o Partnerstwie na Rzecz Rozwoju.
W przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, gdy właściciel firmy będącej Partnerem osobiście wykonuje jakieś zadania na rzecz projektu to może wystawić wewnętrzną notę na swoją firmę, w której dokonuje rozliczenia własnego wynagrodzenia za wykonaną pracę podając m.in. liczbę przepracowanych godzin i stawkę godzinową. Następnie firma czyli osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą będąca Partnerem uwzględnia koszty wynikające z tej noty w dokumencie, którym rozlicza się z Administratorem (faktura, rachunek, nota). Nie ma możliwości uwzględniania w kosztach projektu jakiegokolwiek zysku firmy będącej Partnerem lub jej właściciela. Należy oczywiście pamiętać o odpowiednim udokumentowaniu wykonywanej pracy na rzecz projektu i jej kosztów mając na uwadze to, że tylko wydatki faktycznie poniesione i właściwie udokumentowane mogą być uznane za kwalifikowalne. Możecie Państwo zastosować analogiczne rozwiązanie o ile regulacje dot. spółki z o.o. na to pozwalają.
Czy właściciele spółki cywilnej, będący partnerem projektu, mogą uzyskiwać dochody pełniąc funkcję w projekcje koordynatora oraz specjalistę ds. promocji. Wystawiając fakturę VAT?
Jaka jest procedura zmiany Partnerów w Partnerstwie?
Czy jest jakaś wymagana forma w jakiej dokumenty dot. rekrutacji B.O. oraz szkoleń "miękkich"? np.: harmonogramy, plany szkoleń, podręczniki, inne materiały. Czy powinny być przekazywane przez Partnerów do Administratora i w jakiej formie? (tzn. papierowej, CD)
Czy jest możliwe, aby Partner, który wcześniej nie wykazał kosztów związanych z najmem lokalu biurowego wynajął jednak na potrzeby realizacji projektu dodatkowe pomieszczenie biurowe (w biurze tym pracowałyby osoby, które zajmują się realizacją projektu)?
Wynajęcie dodatkowego pomieszczenia jest do zaakceptowania jeżeli Partnerstwo uważa to za niezbędne dla prawidłowej realizacji projektu, przy czym:
Czy jest do zaakceptowania sytuacja, gdy jeden z Partnerów, który realizuje swoje zadania w projekcie, dodatkowo występuje również jako podwykonawca?
Czy jako członek partnerstwa odpowiedzialny za promocję projektu możemy startować w przetargu i realizować kampanię społeczną realizowaną przez inne Partnerstwo w ramach PIW EQUAL?
Jaka jest rola Administratora w Partnerstwie? (Komunikat specjalny nr 80, 18.08.2006r.)
Przypominamy, iż zgodnie z umową o dofinansowanie Działania, odpowiedzialność po stronie Partnerstwa za realizację tej umowy, w tym również budżetu - ponosi przede wszystkim Administrator. A zatem wszelkie prośby, wnioski czy propozycje zmian w budżecie przedkładane przez Partnerów powinny być przeanalizowane w ramach Partnerstwa, w tym głównie przez Administratora. Na podstawie wytycznych w sprawach zmian budżetu zawartych w naszym komunikacie nr 35 - Administrator powinien przede wszystkim ocenić czy proponowane zmiany wymagają, czy też nie wymagają zgody Krajowej Struktury Wsparcia. Praktyka pokazuje, że nie przeprowadza się takiej analizy i do KSW trafia bardzo wiele spraw, które absorbują służby merytoryczne i finansowe, a faktycznie powinny być załatwione w ramach Partnerstwa. Odbyłoby się to z korzyścią dla wszystkich:
Ponadto, gdyby Administratorzy na podstawie ww wytycznych zawartych w komunikacie nr 35 sami analizowali oraz oceniali rodzaj i zakres proponowanych zmian w ramach budżetu Partnerstwa, do KSW trafiałyby wyłącznie zasadne i właściwie przygotowane propozycje zmian - co też przyśpieszyłoby proces ich zatwierdzania oraz ewentualnego aneksowania umowy.
Zwracamy Państwa uwagę, iż wśród personelu Partnerstwa, w tym w szczególności Administratora - zatrudnione są osoby, których obowiązkiem jest zarządzanie i koordynacja projektu - i z tych obowiązków powinni się należycie wywiązywać.
Jaki jest wzór umowy o Partnerstwie na Rzecz Rozwoju dla Działania 3? (Komunikat specjalny nr 63, 12.06.2006r.)
W nawiązaniu do ogłoszenia dotyczącego rozpoczęcia naboru dokumentów do Działania 3 PIW EQAUL, które ukazało się w Komunikacie specjalnym nr 57 z 29 maja br., Krajowa Struktura Wsparcia zawiadamia, że do wzoru Umowy o Partnerstwie na rzecz Rozwoju do Działania 3 (MPA) dodano załącznik nr 5, Program Działania 3.
W załączniku tym należy opisać poszczególne cele/zadania/podzadania, wskazać, który Partner/Partnerzy będą go realizować i w jakim okresie oraz który Partner jest odpowiedzialny za ich realizację.
Program Działania 3 załączony do MPA pozwoli Państwu na bieżące kontrolowanie postępu zadań przewidzianych do wykowania przez poszczególnych Partnerów w Działaniu 3 i uporządkowanie struktury Partnerstwa. Jego zawartość służyć będzie także do celów sprawozdawczych.
Co powinien zrobić Administrator - jednostka sektora finansów publicznych - jeżeli ma zamiar włączyć nowego Partnera do Partnerstwa na Rzecz Rozwoju dla Działania 3? (Komunikat specjalny nr 43, 03.04.2006r.)
W związku z wynikającą z Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie przyjęcia Uzupełnienia programu operacyjnego - program Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL dla Polski 2004? (Dz. U. Nr 214, poz. 2172, ze zm.) możliwością włączania nowych partnerów do Partnerstwa na Rzecz Rozwoju, które ma zamiar pojedynczo lub w grupie Partnerstw przystąpić do Działania 3 informujemy:
W przypadku gdy Partnerstwo uzna za zasadne włączenie nowego partnera, a Administratorem Partnerstwa jest jednostka sektora finansów publicznych, należy zastosować zasadę otwartego naboru analogicznie jak przy budowaniu Partnerstwa do Działania 1.
Należy zatem ogłosić uzupełniający otwarty nabór Partnerów - w zależności od charakteru Partnerstwa - w dzienniku ogólnopolskim lub lokalnym oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, a ogłoszenie powinno zawierać w szczególności informacje o:
temacie, w ramach którego będzie działać Partnerstwo na Rzecz Rozwoju,
W ogłoszeniu należy wskazać co najmniej 30-dniowy termin składania ofert, a napływające oferty współpracy powinny być rozpatrywane na bieżąco. Instytucja ogłaszająca nabór partnerów do Partnerstwa na Rzecz Rozwoju dla Działania 3 przy wyborze ofert powinna uwzględnić w szczególności:
Wynik przeprowadzonego naboru partnerów powinien zostać podany do publicznej wiadomości.
Na czym polega zasada współpracy pomiędzy Partnerami? (Komunikat specjalny nr 8, 05.09.2005r.)
W załączeniu list do Partnerstw omawiający zasadę współpracy pomiędzy Partnerami, przejawiającą się w szczególności w podziale zadań i budżetów.