„Program EQUAL to sprawdzone sposoby wyrównywania szans w dostępie do edukacji i pracy" - pod takim hasłem rusza 26 maja br. kampania telewizyjna wspierająca projekt upowszechniania rezultatów Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, prowadzony przez Fundację „Fundusz Współpracy". Projekt ma na celu wyrównanie szans w dostępie do edukacji i pracy dla grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, czyli kobiet próbujących pogodzić karierę zawodową z życiem rodzinnym, osób 45+ oraz osób niepełnosprawnych.
W trzech różnych 15-sekundowych spotach autorytety kampanii: Bożena Dykiel, Wojciech Fibak i Jasiek Mela opowiadają się za równym dla wszystkich dostępem do edukacji i pracy, stanowiącym główne przesłanie prowadzonej aktualnie przez Fundację „Fundusz Współpracy" kampanii społecznej. Spoty telewizyjne pojawiać się będą w okresie od 26 maja do 20 lipca br. na antenie TVP1, TVP Info oraz w stacji TVN.
W ramach kampanii promującej upowszechnianie rezultatów PIW EQUAL, emitowane będą także w okresie od 26 maja do 25 lipca spoty radiowe w Radio TOK FM. Kampania obejmie również prasę (ogłoszenia w dziennikach Gazeta Wyborcza, Super Express i Fakt) oraz wybrane portale zajmujące się zagadnieniami związanym z edukacją i pracą (GazetaPraca.pl, hrk.pl i hrc.pl). Kampania prasowa będzie realizowana w okresie od 30 maja do 14 lipca, kampania internetowa - od 2 czerwca do 27 lipca br.
Za całość kreacji odpowiada Tomasz Woźniak. Media zaplanował i kupił dom mediowy MediaOn, zaś wsparcie PR zapewnia Agencja Ad rem Public Relations.
Rozmowa z Beatą Ciężką, ewaluatorem projektów Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, na temat oceny wypracowanych rezultatów, szans przetrwania zawiązanych partnerstw oraz ogólnej oceny Programu EQUAL.
Podczas przygotowywania cztery lata temu projektu „Adaptus”, jego twórcy chcieli się skoncentrować na regionie kraju, w którym występuje najwięcej problemów na rynku pracy. Wybór padł na województwo warmińsko-mazurskie, które zarówno wówczas, jak i dziś ma najwyższy wskaźnik bezrobocia. Nakładające się na to problemy z lokalną infrastrukturą powodują, że zastosowanie elastycznych form zatrudnienia ma tam naprawdę głęboki sens.
O najważniejszych produktach projektu "Euroster" opowiada jego kierownik, dr Marzenna Czerwińska.
Rozmowa z Zenoną Bańkowską, dyrektorem ds. informacji, promocji i PR w firmie Procesy Inwestycyjne Sp. z o.o., oraz Gabrielą Sempruch, koordynatorem operacyjnym projektu „ElaStan” na temat wypracowanych rozwiązań: systemu usług doradczych dla małych i średnich przedsiębiorstw (mikroaudyt i mentoring) oraz Internetowej Aukcji Zleceń, a także formuły dalszego funkcjonowania rezultatów po zakończeniu projektu EQUAL i przyjętej strategii promocyjnej.