Nazwa produktu | Adaptacja pomocy w nauce języków obcych dla osób niewidomych i słabo widzących |
---|
Niniejsza publikacja prezentuje podstawowe wskazówki adaptacyjne sformułowane przez doświadczonych nauczycieli-praktyków. Rozpowszechnianie informacji na temat opracowanych i aktualnie stosowanych w warunkach szkolnych strategii wykonywania materiałów tyfloglottodydaktycznych może stanowić pomoc dla nauczycieli rozpoczynających pracę z uczniami niewidomymi i słabo widzącymi, zwłaszcza w szkołach integracyjnych i ogólnodostępnych. Przedstawione tutaj propozycje mogą stać się inspiracją do twórczego poszukiwania własnych rozwiązań adaptacyjnych i metodycznych. Wskazanym byłoby również, aby opisane doświadczenia praktyczne nauczycieli zostały wykorzystane jako obszar badawczy. Warto przy tym podkreślić, iż wprawdzie prezentowane w publikacji strategie adaptacji pomocy naukowych odnoszą się ściśle do nauczania języków obcych, to jednak z powodzeniem mogą one znaleźć zastosowanie także w innych dziedzinach tyflodydaktyki, np. w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. Opracowanie stanowi zbiór 11 artykułów mających charakter zarówno opisów doświadczeń wyniesionych z własnej praktyki edukacyjnej, jak i analiz teoretycznych oraz komunikatów z badań.
Numer projektu | A0545 |
---|---|
Opracowanie rezultatu | |
Administrator |