BAZA REZULTATÓW | PRODUKTY SZKOLENIOWE


Nazwa produktu szkoleniowego Materiały dydaktyczne dla Menadżera Społecznego

Opis produktu szkoleniowego:

Punktem wyjścia do opracowania programu szkoleniowego dla Menedżera Społecznego był model kompetencyjny oraz opis stanowiska pracy, przygotowany na podstawie przeprowadzonych wywiadów z menedżerami społecznymi, zarządzającymi przedsiębiorstwami społecznymi działającymi przed 2005 r. W oparciu o analizę funkcjonalną i behawioralną określone zostały kompetencje niezbędne do wykonywania zadań menedżera społecznego w przedsiębiorstwie społecznym. Ponadto prowadzono audyt personalny, w wyniku którego zdiagnozowano mocne i słabe strony osób, które przeszły przez proces rekrutacji i selekcji. Połączenie obu elementów pozwoliło na zaplanowanie ścieżki szkoleń i doradztwa dla tego stanowiska. Szkolenia dla menedżerów społecznych mają na celu nabycie przez potencjalnych kandydatów umiejętności w zakresie przygotowywania strategii przedsiębiorstwa, uzgadniania celów i standardów służących osiąganiu celów przedsiębiorstwa oraz sposobów ich monitorowania, przygotowywania harmonogramów czasu pracy załogi, podziału zadań i koordynacji ich realizacji, zarządzania personelem.
Szkolenia obejmują zagadnienia z zakresu:
- balanced scorecard;
- treningu umiejętności kierowniczych;
- zarządzania czasem;
- przygotowywania biznes planu;
- zarządzania projektami;
- marketingu w przedsiębiorstwie społecznym;
- zarządzania zespołem;
- zarządzania finansami;
- pozyskiwania środków finansowych.

Opinia eksperta:

Przygotowany przez Partnerstwo produkt, czyli materiały szkoleniowe, opis stanowiska pracy Menadżera Społecznego, program kursu doskonalącego, program szkolenia indywidualnego, opracowane w ramach Modelu aktywizacji społecznej i zawodowej w centrum szkoleniowo-doradczym z przedsiębiorstwem społecznym stanowi pakiet szkoleniowy dla menedżera społecznego. Przygotowana metodologia szkolenia menedżera społecznego bazuje na wybranych doświadczeniach zagranicznych i polskich, z których zostały zaadoptowane lub zmodyfikowane różne, liczne części, tworząc nowy produkt dopasowany do polskich realiów. Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym różni się bowiem od klasycznego zarządzania społecznym charakterem organizacji i koniecznością przedkładania celów społecznych nad biznesowe. Przygotowane szkolenie uwzględnia, oprócz nabywania kompetencji i przygotowania biznesowego, nabywanie umiejętności społecznych, niezbędnych do realizowania przedsięwzięć z zakresu przedsiębiorstw społecznych. Poszerzanie potencjału gospodarki społecznej, jako istotnego podmiotu lokalnej polityki zatrudnienia i rozwoju lokalnego, jest wskazane m.in. poprzez upowszechnianie narządzi i instrumentów sprzyjających jego rozwojowi, stąd przygotowane instrumentarium do wykonywania funkcji menedżera społecznego jest rekomendowane.

Pliki do pobrania:

Forma:

pliki elektroniczne niepublikowane

Rodzaj:

Beneficjenci:

absolwenci szkół ponadgimnazjalnych, absolwenci szkół wyższych, liderzy lokalni, pracownicy instytucji konsultingowych , pracownicy instytucji szkoleniowych, pracownicy organizacji pozarządowych , pracownicy przedsiębiorstw społecznych, przedstawiciele kadry zarządzającej MSP, urzędnicy administracji samorządowej, wolontariusze

Instytucje mogące stosować produkt:

centra integracji społecznej, przedsiębiorcy, przedsiębiorstwa społeczne, spółdzielnie pracy, spółdzielnie socjalne


Rezultat został przygotowany w ramach PIW EQUAL

Numer projektu D0391

Czy produkt jest rekomendowany przez eksperta: tak

Czy produkt może być stosowany bez wsparcia finansowego: nie

Region testowania: Małopolskie