BAZA REZULTATÓW | PRODUKTY SZKOLENIOWE


Nazwa produktu szkoleniowego Broszury dotyczące Strategii Interwencji Partnerskiej

Opis produktu szkoleniowego:

Cykl 4 broszur zawiera materiały dydaktyczne dotyczące najważniejszych zagadnień związanych ze Strategią Interwencji Partnerskiej, czyli budowaniem partnerstwa, tworzenia przedsiębiorstw społecznych, animacji lokalnej etc.
- Broszura 1 - Budujemy nowy Lisków red. T. Kaźmierczak.
Broszura w wersji elektronicznej jest umieszczona na stronie internetowej http://www.liskow.org.pl/content/view/98/85/lang,en/) Przedstawia ona podstawowe założenia projektu Budujemy nowy Lisków, a poruszana w niej tematyka dotyczy przedsiębiorstw społecznych, animacji społecznej, jak i partnerstw lokalnych.
Broszura 2 - E jak EQUAL, P jak Partnerstwo red. T. Schimanek.
Broszura w wersji elektronicznej jest umieszczona na stronie internetowej: http://www.liskow.org.pl/content/view/98/85/lang,en/). Dotyczy ona idei partnerstwa w projektach IW EQUAL oraz opisuje mechanizmy tworzenia i funkcjonowania wielosektorowych Partnerstw. Zawiera następującą tematykę:
- Partnerstwo w Inicjatywie Wspólnotowej Equal- Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Budujemy nowy Lisków;
- Inne doświadczenia w budowaniu Partnerstw;
- Istota partnerstwa - rodzaje i formy działania Partnerstw;
- Korzyści i koszty związane z udziałem w Partnerstwie;
- Zadania i rola Partnerstwa;
- Tworzenie i działanie Partnerstwa
- O czym warto pamiętać tworząc Partnerstwo i działając w nim.
Broszura 3 - Animacja społeczna. Dotyczy ona założeń metody prowadzenia animacji społecznej - czym jest animacja i na czym polega metoda community capacity building?
Broszura 4 - Tworzenie przedsiębiorstw społecznych. Jest to przewodnik na temat tego jak zakładać przedsiębiorstwa społeczne w społecznościach lokalnych metodą Strategii Interwencji Partnerskiej (SIP). W publikacji przedstawione są aspekty dotyczące zagadnień prawnych, ekonomicznych, infrastrukturalnych i społecznych.
- Część I - Praca ze społecznością przygotowująca grunt do inicjatywy gospodarczej (animacja społeczna: cząstkowe cele: jak je osiągać: trudności, problemy, ryzyka, na które trzeba uważać; wskazane ilustrowanie przykładami).
- Część II - Praca z zainteresowanymi członkami społeczności (np. przyszłymi pracownikami, spółdzielcami) nad koncepcją przedsiębiorstwa (biznesplan) i jego wdrożeniem (zakładanie przedsiębiorstwa); cząstkowe cele? jak je osiągać? trudności, problemy, ryzyka, na które trzeba uważać; wskazane ilustrowanie przykładami.
Część III - Wsparcie z zewnątrz (np. rola ponadlokalnego Partnerstwa).

Opinia eksperta:

Proponowany przez Partnerstwo produkt, w postaci 4 broszur prezentujących zagadnienia związane z budowaniem Partnerstwa lokalnego, tworzenia przedsiębiorstw społecznych, animacji lokalnej, stanowi istotny materiał edukacyjny dla podmiotów, które będą zainteresowane tą formą mobilizacji ekonomicznej i społecznej zaniedbanych społeczności lokalnych oraz obszarów. Propozycja tematycznej publikacji stanowi także cenne źródło informacji dla innych podmiotów, dla których działalność społeczna, jak i rynku pracy stanowi jeden z podstawowych elementów ich działalności.
Ponadto, produkt jest rekomendowany z uwagi na ujęcie całokształtu zagadnień związanych z ekonomią społeczną. Może on być materiałem do przygotowywania merytorycznych szkoleń z tego zakresu.

Pliki do pobrania:

Forma:

publikacja w formie broszury

Rodzaj:

materiały dydaktyczne

Beneficjenci:

pracownicy organizacji pozarządowych , pracownicy przedsiębiorstw społecznych, pracownicy publicznych służb społecznych , pracownicy publicznych służb zatrudnienia

Instytucje mogące stosować produkt:

centra integracji społecznej


Rezultat został przygotowany w ramach PIW EQUAL

Numer projektu D0344

Czy produkt jest rekomendowany przez eksperta: tak

Czy produkt może być stosowany bez wsparcia finansowego: tak

Region testowania: Polska