BAZA REZULTATÓW | PRODUKTY SZKOLENIOWE


Nazwa produktu szkoleniowego Autorski program kursu doskonalącego - Akademia Inspiracji

Opis produktu szkoleniowego:

Akademia Inspiracji to cykl specjalistycznych szkoleń, opracowany i realizowany przez Wszechnicę UJ, jednostkę Uniwersytetu Jagiellońskiego. Celem Akademii Inspiracji jest wspomaganie działalności Manufaktur Integracyjnych, utworzonych w ramach projektu i zatrudniających beneficjentów ostatecznych z grupy docelowej projektu.
Manufaktura Integracyjna to małe laboratorium przedsiębiorczości, wyłonione w strukturze partnerskiej instytucji lub organizacji silnie osadzonej w środowisku lokalnym. Manufaktury Integracyjne w początkowym okresie działalności stanowią integralną część macierzystej instytucji. W manufakturach zatrudniane są osoby zagrożone wykluczeniem z rynku pracy. W tym okresie uczą się przedsiębiorczości zarówno przez faktyczną pracę, jak i uczestnictwo w nowatorskim, kompleksowym szkoleniu z zakresu rozwijania własnej przedsiębiorczości (zasad rynku, marketingu, pozyskiwania środków, dotacji, tworzenia biznesplanów). Równolegle zdobytą wiedzę praktycznie testowali na rynku lokalnym, pod opieką specjalistów i macierzystej organizacji.
Opracowany cykl dziesięciu sesji obejmuje trzy typy działań:
- Szkolenia i warsztaty prowadzone przez wysokiej klasy specjalistów - trening liderów MI i szkolenia zespołów MI, przekazanie wiedzy merytorycznej popartej warsztatami, dotyczącej wszystkich aspektów działalności firmy, takich jak pracy z zespołem, marketingu i reklamy, planów strategicznych, analizy finansowej, oceny otoczenia rynkowego manufaktur, zarządzania i organizacji pracy, analizy SWOT, public relations, prawnych zagadnień funkcjonowania firmy.
- Merytoryczne wsparcie przez panel ekspertów, czyli bezstronna ocena aktualnej kondycji manufaktur i planów ich rozwoju dokonywana przez ekspertów uczestniczących w giełdzie manufaktur i każdorazowo dobieranych do tematyki.
- Motywowanie, czyli wewnętrzna rywalizacja (i benchmarking) manufaktur w formie giełdy papierów wartościowych, podczas której akcje MI zyskują lub tracą na wartości w zależności od zleceń kupna i sprzedaży uczestniczących w giełdzie ekspertów, liderów manufaktur, przedstawicieli partnerów oraz pracowników biura Partnerstwa.
Program szkoleniowy Akademia Inspiracji, zastał podzielony na dziesięć sesji. Każda sesja poświęcona jest odrębnemu zagadnieniu.

1.SESJA Ludzie - potencjał manufaktur
- zagadnienia dotyczące wykorzystania potencjału pracowników manufaktur integracyjnych, tworzącego zgodnie współpracujące ze sobą zespoły zadaniowe;
- praktyczny trening umiejętności inspirowania i motywowania zespołu zadaniowego do twórczego zaangażowania się w działalność manufaktur;
- identyfikacja potrzeb szkoleniowych grupy;
- osobisty program sukcesu;
- motywowanie siebie i innych;
- określanie słabych i mocnych stron zespołu;
- wpływ zespołu na działanie, decyzje i zachowanie jednostek;
- skuteczna komunikacja w grupie.
2. SESJA Produkty manufaktur
- przełożenie pomysłów manufaktur integracyjnych na konkretną ofertę skierowaną do potencjalnych klientów;
- dokładny opis produktów i usług, jakie Manufaktury Integracyjne mogą zaproponować innym;
- czemu służą, na jakie potrzeby odpowiadają, jakie wartości ze sobą niosą;
- co odróżnia je od innych, jakie cechy produktów należy akcentować;
-trening twórczego myślenia.
3. SESJA Plany marketingowe manufaktur
- jak dotrzeć z ofertą do potencjalnych odbiorców;
- przygotowanie strategii marketingowej i wybór odpowiednich kanałów komunikacji z klientami;
- trening kompetencji poświęcony zróżnicowaniu grup docelowych;
- umiejętności dopasowania strategii marketingowej do ich specyficznych potrzeb.
4. SESJA Otoczenie rynkowe manufaktur
- funkcje i zastosowania badań rynku:
- jakiego rodzaju informacje będą najbardziej potrzebne ze względu na oferowane usługi i produkty;
- metodologia i techniki badania rynku, najczęściej stosowane narzędzia;
- samodzielne planowanie i przeprowadzenie badań;
- rozwijanie umiejętność przeprowadzania badań rynku i interpretacji wyników metodami jakościowymi;
- stosowanie wywiadu i prowadzenie grupy fokusowej;
- warsztaty poświęcone doskonaleniu technik prezentacyjnych i przygotowaniu prezentacji.

Opinia eksperta:

Produkt, stanowiący program kursu doskonalącego Akademia Inspiracji, obejmuje 10 sesji szkoleniowych, podczas których beneficjenci mieli możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w codziennej pracy w manufakturach integracyjnych, a jednocześnie mogą zweryfikować podejmowane podczas pracy w Manufakturach decyzje z uczestniczącymi w szkoleniach ekspertami. Zakres kolejnych sesji szkoleniowych, podczas których beneficjenci zdobywali wiedzę i umiejętności w dziedzinie przedsiębiorczości, został tak zaprogramowany, by po zakończeniu uczestnictwa w szkoleniach uczestnicy byli przygotowani do założenia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Uczestnictwo trenerów, przedstawicieli świata naukowego i praktyków biznesu w szkoleniach i giełdach manufaktur umożliwiało beneficjentom nawiązanie bezpośredniego i stałego dialogu w obszarze szeroko rozumianej działalności gospodarczej. Nowatorskim rozwiązaniem jest sama idea Giełd Manufaktur, czyli zmierzenie się pracowników MI ze społecznym odbiorem aktualnych działań Manufaktur. Dochodzi do tego przekonanie słuchaczy, że warto inwestować w prezentowaną firmę, obronę swojego kierunku rozwoju lub przyjęcie krytycznych uwag ekspertów. Są to wyzwania, przed którymi stają za każdym razem liderzy prezentujący swoje Manufaktury na forum publicznym. Giełda Manufaktur stanowiła swego rodzaju sprawdzian wykorzystania zdobytej podczas kolejnych szkoleń wiedzy i była jednocześnie informacją o aktualnej kondycji Manufaktury. Ocena należała do ekspertów i widowni, a jej miarą była cena akcji danej manufaktury. Proponowany program kursu doskonalącego, przy jednoczesnym prowadzeniu działalności przedsiębiorczej przez uczestników szkolenia, możliwy jest do wykorzystania w innych środowiskach i przez inne podmioty. Przedstawiony produkt wskazany jest to dalszego replikowania z uwagi m.in. na sposób prowadzenia sesji szkoleniowych w powiązaniu z bieżącą działalnością beneficjenta w małym laboratorium przedsiębiorczości. Zaznaczyć przy tym należy, że autorski program kursu doskonalącego został tak zaprojektowany, by łączył w sobie zarówno elementy wiedzy teoretycznej, jak i komponent praktyczny, umożliwiający jej weryfikację w działaniu praktycznym, w sferze przedsiębiorczości.

Forma:

publikacja w sieci

Rodzaj:

Beneficjenci:

absolwenci Ochotniczych Hufców Pracy, młodzież, osoby bezrobotne, osoby długotrwale bezrobotne

Instytucje mogące stosować produkt:

administracja publiczna, instytucje kultury i dziedzictwa narodowego, instytucje rynku pracy-Ochotnicze Hufce Pracy, organizacje pozarządowe-stowarzyszenia, przedsiębiorcy, szkoły wyższe


Rezultat został przygotowany w ramach PIW EQUAL

Numer projektu D0106

Czy produkt jest rekomendowany przez eksperta: tak

Czy produkt może być stosowany bez wsparcia finansowego: tak

Region testowania: Małopolskie