BAZA REZULTATÓW | PRODUKTY SZKOLENIOWE


Nazwa produktu szkoleniowego Program kursu doskonalącego - stacjonarny

Opis produktu szkoleniowego:

Produktem jest: Program kursu doskonalącego w formie stacjonarnej i obejmuje on następujące tematy:
- Nauka Języków - Hiszpański w życiu codziennym - rozwinięcie wszystkich czterech umiejętności językowych, czyli mówienia, pisania, rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu pisanego, opanowanie języka hiszpańskiego na poziomie, umożliwiającym komunikowanie się w społeczeństwie hiszpańskojęzycznym oraz uzyskanie przez uczestników zajęć umiejętności funkcjonowania w takim środowisku. Obejmuje również rozbudzenie zainteresowania kulturą i sztuką krajów hiszpańskojęzycznych. Uczestnik planuje osobistą strategię uczenia się języka obcego, (jaki jest jego indywidualny system poznawczy i jak powinien się uczyć, by było to skuteczne), a także strategię zapamiętywania dla późniejszego wykorzystywania nabytej wiedzy. Zakładano się, że beneficjent podniesie swoje kwalifikacje oraz rozbudzi motywację do szukania pracy, przy jednoczesnym wzroście poziomu samooceny. Treści kształcenia: koncentrują się wokół zagadnień określonych w poszczególnych modułach. Program, składa się z 12 modułów (słownictwo i struktury gramatyczne) oraz podsumowanie kursu. Program trwa 120 h.
- Zaradność informatyczna - celem jest pokonanie bariery psychologicznej w uczeniu się posługiwania komputerem poprzez systematyczne wyjaśnianie podstawowych pojęć i relacji oraz kształtowanie intuicyjności i nawyku czytania informacji w etykietach, ukształtowanie nawyku korzystania z komputera i technologii informacyjnych, warunkującego asymilację i wyrównanie szans, stworzenie warunków do uzyskania certyfikatu ECDL (Europejski Certyfikat umiejętności Komputerowych) zainteresowanym uczestnikom kursu. Treści to: Podstawowe pojęcia informatyki. Elementy komputera i ich rola. Posługiwanie się nośnikami informacji. Pojęcie systemu operacyjnego oraz jego funkcje. Pojęcie zbioru, katalogu, folderu. Podstawowe błędy systemowe i postępowanie użytkownika w przypadku ich wystąpienia. Jednostki informacji. Przechowywanie informacji. Oprogramowanie systemowe i użytkowe. Społeczne aspekty wykorzystania komputerów. Ochrona danych i regulacje prawne. Pojęcie wirusa komputerowego. Destrukcyjne objawy działania wirusów. Profilaktyka antywirusowa. Programy archiwizujące. Archiwizacja zbiorów. Polecenia grupy START. Korzystanie z funkcji pomocy SO WINDOWS. Uruchamianie wybranych programów. Eksploracja dysków. Logika zapisu informacji. Działania na plikach. Zarządzanie zasobami dyskowymi (kopiowanie i przenoszenie zbiorów, tworzenie struktur katalogowych i ich modyfikacja, odzyskiwanie utraconej informacji). Wyszukiwanie plików lub folderów. Panel sterowania: Klawiatura, Czcionki, System, Ekran, Dźwięki, Multimedia. Ćwiczenia praktyczne w zakładaniu i edycji zbiorów tekstowych. Ustalanie formatu strony. Redagowanie stopek i główek. Ustalanie postaci akapitu (odstępy, wyrównywanie, czcionka, krój). Wykorzystanie stylów w redagowanym dokumencie. Operacje na blokach - zmiana kroju pisma, zmiana czcionki, przenoszenie. Tworzenie tabel. Wstawianie grafiki. Doskonalenie nabytych umiejętności, przeredagowanie gotowego dokumentu, poprawianie błędów i ogólnego wyglądu dokumentu. Praca z kilkoma dokumentami. Arkusz kalkulacyjny i jego zastosowania. Popularne arkusze kalkulacyjne. Zasady projektowania arkuszy. Typy danych. Operatory. Wprowadzanie danych. Tworzenie arkusza.

Przegląd wybranych funkcji standardowych. Modyfikacja arkusza w zakresie: wstawiania, usuwania (wierszy/kolumn), kopiowania, przenoszenia. Tworzenie danych. Łączenie arkuszy. Tworzenie wykresów. Operacje wyszukiwania i sortowania danych. Zasady projektowania grafiki używanej w zastosowaniach menedżerskich oraz do prezentacji. Podstawowe efekty graficzne. Ozdobne napisy WordArt i rysunki ClipArt. Wzorce i rodzaje slajdów. Tworzenie prezentacji. Komputerowy pokaz slajdów. Materiały informacyjne i notatki. Szablony prezentacji. Tworzenie relacyjnych baz danych i zarządzanie nimi. Struktura bazy danych. Projektowanie i modyfikowanie tabel. Relacje między tabelami. Kwerendy (zapytania). Projektowanie formularzy. Raporty. Zapoznanie słuchaczy z oprogramowaniem komunikacyjnym. Prezentacja korzystania z zasobów sieci INTERNET. Na przykładzie popularnych aplikacji omówienie ogólnych zasad efektywnego korzystania z dostępu do zasobów informacyjnych, komunikacji poprzez sieć oraz transferu danych. Wszystko o poczcie elektronicznej. Serwisy WWW. Grupy dyskusyjne. Komunikator sieciowy.
- Przywracanie nawyku uczenia się - głównym celem programu jest pomoc jego uczestnikom w uzyskaniu świadectwa ukończenia szkoły, do której uczęszczają lub dla osób, które przerwały edukację, pomoc w ponownym włączeniu się w system edukacyjny. Program jest oferowany dla wszystkich chętnych, także tych, którzy mają problemy z czytaniem i pisaniem. Obejmuje diagnozę potrzeb edukacyjnych beneficjenta, doradztwo edukacyjne dla tych, którzy przerwali kształcenie, i pomoc w pokonaniu trudności tym, którzy edukację kontynuują. Program w założeniu jest wysoce zindywidualizowany, nastawiony na maksymalnie dopasowanie do indywidualnych potrzeb uczestników, zarówno w zakresie treści, jak i metod nauczania. Dotyczy wszystkich poziomów edukacji - za wyjątkiem modułu wprowadzającego, wszystkie moduły są oferowane w kilku wariantach, od podstawowego po maturalny, adekwatnie do poziomu wykształcenia i miejsca beneficjentów w systemie szkolnym. Spośród zagadnień stanowiących podstawę programową danego przedmiotu są wybierane te, które najbardziej odpowiadają potrzebom beneficjentów.
Program jest wzmocniony dodatkowymi zadaniami dostępnymi w trybie on-line. Treści to:
- Moduł wprowadzający - System oświatowy w Polsce. Typy szkół, zasady promocji, warunki uzyskania świadectw, drożność systemu. Wykształcenie ogólne i zawodowe. Zasadnicze, średnie i wyższe szkoły zawodowe w Polsce. Licea ogólnokształcące i uniwersytety. Świadectwa, dyplomy, uprawnienia i kwalifikacje zawodowe.
- Język ojczysty - Pojęcia nadawcy i odbiorcy, sposoby rozpoznawania intencji wypowiedzi (np. pytam, odpowiadam, informuję, proszę). Właściwości opowiadania, opisu, dialogu oraz prostych form użytkowych. Związki znaczeniowe między wyrazami. Akcent wyrazowy, intonacja. Pojęcia: fikcja literacka, świat przedstawiony, nadawca, odbiorca, podmiot mówiący, narracja, przenośnia, rytm. Różnice między językiem potocznym a językiem literatury oraz językiem regionu. Terminy: bohater, wątek, akcja, autor, narrator, epitet, porównanie, wyraz dźwiękonaśladowczy, rym, zwrotka, refren, baśń, opowiadanie, powieść, proza, poezja. Terminy związane z przekazami ikonicznymi, radiem, telewizją, filmem, teatrem, prasą.

Opinia eksperta:

Z rozmowy eksperta z instytucją, która wypracowała produkty edukacyjno-szkoleniowe wynikało, iż wkład merytoryczny został wypracowany w trakcie trwania wsparcia Equal. Program kursu doskonalącego i materiały szkoleniowe posiadają potencjał replikacji do innych środowisk projektowych. Konieczne jest zdaniem eksperta zmodyfikowanie treści do diagnozowanych potrzeb grupy odbiorców.

Forma:

materiały papierowe niepublikowane, pliki elektroniczne niepublikowane

Rodzaj:

Beneficjenci:

podopieczni ośrodków rehabilitacyjno-readaptacyjnych

Instytucje mogące stosować produkt:

instytucje szkoleniowe, szkoły i placówki edukacyjne


Rezultat został przygotowany w ramach PIW EQUAL

Numer projektu A0345

Czy produkt jest rekomendowany przez eksperta: tak

Czy produkt może być stosowany bez wsparcia finansowego: tak

Region testowania: Zachodniopomorskie, Wielkopolskie, Dolnośląskie, Mazowieckie