BAZA REZULTATÓW | PRODUKTY SZKOLENIOWE


Nazwa produktu szkoleniowego Program kursu doskonalącego - e-learningowy

Opis produktu szkoleniowego:

Program kursu doskonalącego obejmuje tematy:
- Nauka Języków - Hiszpański w życiu codziennym, w skład którego wchodzą: rozwijanie umiejętności językowych, czyli pisania, rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu pisanego. Uczestnicy zajęć mają możliwość uzyskania umiejętności funkcjonowania w środowisku hiszpańskojęzycznym. Elementem jest tutaj rozbudzenie zainteresowania kulturą i sztuką krajów hiszpańskojęzycznych, jak i możliwość zaplanowania osobistej strategii uczenia się języka obcego (jaki jest jego indywidualny system poznawczy i jak powinien się uczyć, by było to skuteczne), a także strategię zapamiętywania dla późniejszego wykorzystywania nabytej wiedzy. Treści kształcenia koncentrują się wokół zagadnień określonych w poszczególnych modułach. Program składa się z 4 modułów, a także z testów sprawdzających.
- Przywracanie nawyku uczenia się. Jego uczestnicy uzyskują pomoc w przygotowaniu się do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły, do której uczęszczają lub, dla osób, które przerwały edukację, pomoc w ponownym włączeniu się w system edukacyjny. Program nastawiony na maksymalne dopasowanie do indywidualnych potrzeb uczestników, zarówno w zakresie treści, jak i metod nauczania. Dotyczy wszystkich poziomów edukacji, wszystkie moduły są oferowane w kilku wariantach, od podstawowego, po maturalny, adekwatnie do poziomu wykształcenia i miejsca beneficjentów w systemie szkolnym. Spośród zagadnień stanowiących podstawę programową danego przedmiotu są te, które najbardziej odpowiadają potrzebom beneficjentów.
Modułami są:
Moduł przyrodniczy - poziom ponadgimnazjalny.
Moduł matematyczny - poziom gimnazjalny.
Moduł matematyczny - poziom ponadgimnazjalny.
Moduł język ojczysty - poziom gimnazjalny.
Moduł język ojczysty - poziom ponadgimnazjalny.
Moduł społeczny - poziom ponadgimnazjalny.
- Nauka Języków - Niemiecki w praktyce w skład którego wchodzą: nabycie/rozwinięcie kompetencji w zakresie posługiwania się językiem niemieckim, umożliwienie i poszerzenie umiejętności funkcjonowania w środowisku niemieckojęzycznym, podniesienie poziomu samooceny uczestnika zajęć, jako potencjalnego pracownika, także na zagranicznym rynku pracy, lub przy ewentualnym samozatrudnieniu, zapewnienie uczestnikom możliwości stosowania języka niemieckiego, jako narzędzia przy wykonywaniu różnorodnych zadań o charakterze interdyscyplinarnym. Beneficjent wypracuje podstawową samodzielność w uczeniu się języka obcego (np. samodzielne korzystanie z niektórych materiałów w języku niemieckim). Treści kształcenia koncentrują się wokół zagadnień określonych w poszczególnych Modułach: przywitanie, zwroty grzecznościowe, powitanie, pożegnanie, pozdrowienia, przedstawienie siebie i innych osób, dom, rodzina, emocje, ubiór, jedzenie, zdrowie, urząd, czas wolny i podróże, kultura i obyczaje, szukanie zatrudnienia. Pod koniec przeprowadzane są testy sprawdzające.
- Rozwijanie umiejętności kluczowych to pomoc jego uczestnikom w uzyskaniu świadectwa ukończenia szkoły, do której uczęszczają lub, dla osób, które przerwały edukację, pomoc w ponownym włączeniu się w system edukacyjny.
Program jest oferowany dla wszystkich chętnych, także tych, którzy mają problemy z czytaniem i pisaniem. W założeniu jest nastawiony na dopasowanie do indywidualnych potrzeb uczestników, zarówno w zakresie treści, jak i metod nauczania. Dotyczy wszystkich poziomów edukacji wszystkie moduły będą oferowane w kilku wariantach (na kilku poziomach edukacyjnych, od podstawowego po maturalny), adekwatnie do poziomu wykształcenia i miejsca beneficjentów w systemie szkolnym. Spośród zagadnień stanowiących podstawę programową danego przedmiotu są

wybrane te, które najczęściej sprawiają uczniom kłopot w szkole, i które najbardziej odpowiadają potrzebom beneficjentów - tak aby zwiększyć ich szanse na ukończenie szkoły. Dla tych, którzy dopiero rozważają powrót do systemu szkolnego, proponuje się wariant mieszany, złożony z zagadnień najbardziej interesujących/ atrakcyjnych tematycznie, a mieszczących się w programach wybranych do programu przedmiotów. Pomaga to przełamać opór do szkoły i zachęci do dalszego kształcenia. Treści to: spotkania z prasą, ułamki zwykłe, ułamki dziesiętne, obliczenia procentowe, zastosowanie własności proporcji, odczytywanie informacji z diagramów procentowych, wyśnione miejsca za wymarzoną cenę. Pod koniec przeprowadzane są testy sprawdzające.
- Techniki efektywnego uczenia się i zapamiętywania adresowany jest do osób, które doświadczają niepowodzeń w procesie uczenia się i zapamiętywania informacji. Niepowodzenia te wynikają głównie ze złej organizacji materiału nauczania i braku kompetencji w zakresie jego poszukiwania, przetwarzania, strukturyzowania i stosowania, a więc bezrefleksyjnego zapamiętywania, umysłowego zaangażowania i działania. Poza standartowymi technikami uczestnicy mogą poznać techniki niestandardowe, oparte głównie na kinezjologii edukacyjnej, a więc integracji półkulowej mózgu. Jednocześnie mogą rozpoznać własne style myślenia i poznawania, które odgrywają istotną rolę w procesach asymilacji, akomodacji i aplikacji wiedzy. Celem jest wyposażenie beneficjentów w techniki i narzędzia skutecznego uczenia się i zapamiętywania informacji oraz kierowania sobą, efektywnego planowania i zarządzania własnym czasem a także przezwyciężania stresu egzaminacyjnego. Treści to: diagnozowanie osobistych stylów poznawczych opartych na dominacji sensorycznej, rozwijanie techniki czytania ze zrozumieniem, sporządzanie notatek streszczeniowych/konspektowych, technika sporządzania mapy myślowej (mind mapping), mnemotechniki w zapamiętywaniu nazw, wydarzeń, wybrane elementy kinezjologii edukacyjnej doskonalącej interaktywny umysł, techniki relaksacji w poskramianiu lęku egzaminacyjnego. Pod koniec przeprowadzane są testy sprawdzające.
- Nauka Języków - Angielski na co dzień ma na celu nabycie/rozwinięcie kompetencji w zakresie posługiwania się językiem angielskim, umożliwienie i poszerzenie umiejętności funkcjonowania w środowisku anglojęzycznym, podniesienie poziomu samooceny uczestnika zajęć, jako potencjalnego pracownika, także na zagranicznym rynku pracy, lub przy ewentualnym samozatrudnieniu, zapewnienie uczestnikom możliwości stosowania języka angielskiego, jako narzędzia przy wykonywaniu różnorodnych zadań o charakterze interdyscyplinarnym, wypracowanie podstawowej samodzielności w uczeniu się języka obcego ( np. samodzielne korzystanie z niektórych materiałów w języku angielskim ). Treści koncentrują się wokół zagadnień określonych w poszczególnych modułach.
Moduł 1. - Przywitanie, zwroty grzecznościowe (powitanie, pożegnanie, pozdrowienia, przedstawienie siebie i innych osób, podziękowanie, literowanie, rozpoczęcie rozmowy; gramatyka w zakresie odmiany to be, to have, rodzajniki "a" i "an", liczebniki, słownictwo związane z edukacją).
Moduł 2 - Praca - nazwy zawodów i zajęć, co jest istotne w pracy zawodowej (np. cechy danego zawodu, warunki pracy), mówienie o umiejętnościach i wyrażanie prośby, podstawowe czasowniki modalne, określenia czasowe, wstęp do Present Simple, liczba mnoga.
Moduł 3 - Ubiór - nazwy części garderoby, style, moda, kolory i wzory, sformułowania związane z realizacją zakupów, czas Present Simple, forma dzierżawcza s.
Moduł 4 - Dom - rodzaje domów, nazwy pomieszczeń, mebli, sprzętów domowych, stopniowanie przymiotników, określanie położenia danego przedmiotu względem innych przedmiotów.
Moduł 5 - Rodzina - członkowie rodziny, małżeństwo, rodzicielstwo, czas Present Continuous, opisywanie osób.
Moduł 6 - Pogoda - rodzaje pogody, żywioły, zjawiska naturalne, temperatury, prognozy pogody, czas Future Simple.

Opinia eksperta:

Z rozmowy eksperta z instytucją, która wypracowała produkty edukacyjno-szkoleniowe wynikało, iż wkład merytoryczny został wypracowany w trakcie trwania wsparcia Equal. Kursy i materiały szkoleniowe posiadają potencjał replikacji do innych środowisk projektowych. Konieczne jest, zdaniem eksperta, zmodyfikowanie treści do diagnozowanych potrzeb danej grupy odbiorców.

Forma:

materiały papierowe niepublikowane, platforma cyfrowa, pliki elektroniczne niepublikowane

Rodzaj:

Beneficjenci:

podopieczni ośrodków rehabilitacyjno-readaptacyjnych

Instytucje mogące stosować produkt:

instytucje szkoleniowe, szkoły i placówki edukacyjne


Rezultat został przygotowany w ramach PIW EQUAL

Numer projektu A0345

Czy produkt jest rekomendowany przez eksperta: tak

Czy produkt może być stosowany bez wsparcia finansowego: tak

Region testowania: Zachodniopomorskie, Wielkopolskie, Dolnośląskie, Mazowieckie